Politik och Samhälle
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

5 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 8:52 pm

Du menar på fullt allvar att det inte finns en annan lösning på Israels ev. problem? De har gått "all in" sedan den statens bildande.
Jag tror inte på att anfall är bästa försvar.
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:54 pm

jag tror inte på att anfall är bästa försvar.

fast du bor väl inte i Israel med våldet dagligen omkring dig? Den enda lösningen är en tvåstats lösning.
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 9:00 pm

Och nu är du sur på låtsas, eller vad då? Jag är sur på riktig, och det handlar inte om att förväxla dig med "toksionister", det handlar om den retorik som används så fort man ifrågasätter Israels senaste anfall på palestierna.
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 9:05 pm

fast du bor väl inte i Israel med våldet dagligen omkring dig?

Fast det gör ju ingen som kör med idiotretoriken heller


Den enda lösningen är en tvåstats lösning.

Säg det till Knesset
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 9:22 pm

O
ch nu är du sur på låtsas, eller vad då? Jag är sur på riktig

va? är du onykter?
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 9:24 pm

Fast det gör ju ingen som kör med idiotretoriken heller

fast det är ju du som tror dig ha koll på läget och talar om för israelerna hur de ska bete sig.

Säg det till Knesset

säg det du. dom lyssnar säkert på mamma.
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 9:27 pm

det handlar om den retorik som används så fort man ifrågasätter Israels senaste anfall på palestierna
.

Det var Hamas som attackerade Israel och Israel svarade med militärt våld. Dom måste någon gång lära sig och då är det den hårda vägen som gäller.

over and out
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid tis mar 10, 2009 9:40 pm

Du förstår morsan...jag har en övertygelse och den kan ingen ändra på. Ha det så gott och sköt om dig gumman. jag drar vidare nu därför att jag fått lite annat att göra. har inte tid med några debattforum längre.

damerna väntar! Basketball
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Projektion

Inlägg  Prevé mån mar 16, 2009 5:43 am

Billy the Kid wrote:
Jag håller inte helt med vad Abraham Cooper skriver men i sak har han rätt och jag hajade till när jag såg artikeln i svenskan. Jag tror att artikeln är skriven med den israeliska regeringens godkännande och då är det här en varning till Sverige och man låter varningen komma genom Simon Wiesenthal-centret.

Men Billy, för fan. Det är ju vanlig israelisk propagandaretorik att kalla Sverige eller andra för fula saker så fort någon närmar sig sanningen om Israel. "Varnar Sverige". Låter inte alls bra! Våld och hot tycks vara de enda språk israel behärskar vid sidan av arameiska, engelska och jiddish.

Det skojiga är (skojigt och skojigt förresten) är att det enligt psykologisk teori finns något som heter "Projektion". Det handlar om försvar mot ångest och tar sig uttryck i att man tillskriver sina medmänniskor sina egna tvivelaktiga egenskaper. Egenskapen i detta fall skulle vara "Appartheidt".


Hoppas du inte försvinner för gott. Det är bra att du finns på detta forum om någon frågar mig.
Prevé
Prevé

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara - Sida 2 Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet