Politik och Samhälle
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

5 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:08 pm

Talar nu om demon utanför Baltiska hallen. Ingen fråga, NÅGONSIN skulle få mig att ställa mig på samma sida en avspärrning som nynazister.
Vad säger ni?

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Billy the Kid

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:10 pm

håller med dig morsan
Wink

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Rawend

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:13 pm

"Samma här!" frestas man att eka. Såg Valkyria i dag. Tom Cruise. Attentatet mot Hitler. Synd att det misslyckades. En lyckad kupp mot Hitlers anhang hade sparat mycket europeiskt blod i krigets slutskede.
De 18 miljoner ryssarna som fick plikta med livet i kampen mot Hitler, var det redan för sent för, vid tiden för attentatsförsöket.

Kan för mitt inre öra höra mina belackare fråga varandra: "Hur hinner karln? Först går han och skaffar böcker om Kabbala och Jesusskrifterna, sedan hinner han gå på bio, också. Gör den där Prevé inte ett skapandes grann?" Svar: Jag var ledig i dag. Very Happy

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Dao

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:16 pm

Det finns massor av frågor som man har gemensamt med många konstiga grupperingar. Det som skiljer oss åt, är mer hur resonemanget fram till ställningstagandet!

Vid valet om EU-medlemskapet 1994, stod extremhögern på nej-sidan, som jag. Men de resonerade ur ett nationalistiskt perspektiv, och jag ur ett INTERnationalistiskt perspektiv. Ja-sidan försökte ju, men alla sina fula metoder vid den tiden, göra någon form av likhetstecken mellan dessa - på samma sätt som Israelvänner försöker göra här, med sitt eviga tjatande om antisemitism!!!

Jag tänker aldrig låta extremister påverka mina åsikter, och kommer alltså inte ändra mina åsikter bara för att jag skulle finna att en del extremister skulle hålla med mig. Jag vet att JAG inte håller med DEM, och det räcker för mig!!!

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Rawend

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:27 pm

Ja-sidan försökte ju, men alla sina fula metoder vid den tiden, göra någon form av likhetstecken mellan dessa - på samma sätt som Israelvänner försöker göra här, med sitt eviga tjatande om antisemitism!!!
Jag tänker aldrig låta extremister påverka mina åsikter, och kommer alltså inte ändra mina åsikter bara för att jag skulle finna att en del extremister skulle hålla med mig.



Instämmer med emfas. Vi får nog vara beredd att högerkrafter kommer att göra än större anklagelser av det här slaget ju hårdare pressade de känner sig.

Det är viktigt att "vänsterjeppar" av vår sort, markerar ordentligt avståndstagande gentemot nazismen.

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Billy the Kid

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:29 pm

fast problemet är att judar bosatta i Sverige börjar känna sig hotade och det är allvarligt och omvärlden sover inte. Om antisemitismen fortsätter att öka i Sverige, och då menar jag både bland kristna och muslimer, är det inte omöjligt att omvärlden måste ingripa - ja om inte Sverige klarar av att hantera situationen. Ja jag gissar bara.

Vem vet?

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2558087.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2552805.svd

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Billy the Kid

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:29 pm

jag? ha ha nä jag är inte jude utan kristen

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Billy the Kid

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:38 pm

Låt mig vara tydlig: om det verkligen skulle gälla mellan de svenska judarna och det övriga samhället kan ni vara så säkra på att jag ställer mig på judarnas sida och då är jag inte själv uppväxt i en judisk familj, har inga judiska vänner mm.

varför? har inte Ni med att göra

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Billy the Kid

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:40 pm


Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Dao

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:41 pm

Antisemitismen ökar knappast mer än vanliga rasism. Jag upprörs av ALL form av rasism...

Men jag förstår inte vad det har med Israel/Palestina-konflikten att göra, bara...

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty MammaGuevara

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:43 pm

Jag tänker aldrig låta extremister påverka mina åsikter, och kommer alltså inte ändra mina åsikter bara för att jag skulle finna att en del extremister skulle hålla med mig. Jag vet att JAG inte håller med DEM, och det räcker för mig!!!


Nej, påverkar mina åsikter gör de inte, utan jag menar den rent fysiska medverkan i en demonstration. Jag skulle iofs inte heller, med de erfarenheter jag har, demonstrera tillsammans mede vare sig AFA eller de autonoma.
De förstnämnda har jag sett effektivt sabotera all lust till antirasistiska demonstrationer, och jag stod förmodligen högt upp på deras hatlista under ett par år, då jag hade många ansikte mot ansikte gräl med dem på lokal nivå.
De autonoma har jag på fullt allvar många gånger misstänkt att de är planterade av SÄPO eller annan liknande organisation.

Det är annars svårt att förstå varför de så envetet saboterar sin egen kamp.

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty MammaGuevara

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:45 pm

Låt mig vara tydlig: om det verkligen skulle gälla mellan de svenska judarna och det övriga samhället kan ni vara så säkra på att jag ställer mig på judarnas sida och då är jag inte själv uppväxt i en judisk familj, har inga judiska vänner mm.

varför? har inte Ni med att göra

Är inte det en självklarhet att ställa sig på en ev utsatt och hotad minoritets sida´?
Nu tror jag ju att jag vet något, men skit samma

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Dao

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 3:53 pm

Låt mig vara tydlig: om det verkligen skulle gälla mellan de svenska judarna och det övriga samhället kan ni vara så säkra på att jag ställer mig på judarnas sida och då är jag inte själv uppväxt i en judisk familj, har inga judiska vänner mm.

varför? har inte Ni med att göra

Måste det finnas något annat skäl än rättvisa?

Jag försöker alltid ställa mig på de svagas och oskyldigas sida!

Israel är inte svag och inte oskyldig!

Judarna är dock, som grupp, oskyldiga till det Israel håller på med!

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Media..

Inlägg  Thecharmed mån mar 09, 2009 12:29 am

...Hoppades på att dessa nazzar skulle ha kommit, men nu gjorde det inte det...
Man frossade redan innan i vilka "fräcka" headlines man skulle kunna ha: "Nazister, kommunister och islamister, tillsammans"... Jag kan lova er att det finns inte en enda "vänstermänniska" som hade kunnat gå i en demo tillsammans med nazzarna, det hela skulle ha slutat i ett jävla liv. Nu dök det dock inte upp några nazister, som tur var...

Thecharmed

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 09-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 12:34 am

Thecharmed skrev:...Hoppades på att dessa nazzar skulle ha kommit, men nu gjorde det inte det...
Man frossade redan innan i vilka "fräcka" headlines man skulle kunna ha: "Nazister, kommunister och islamister, tillsammans"... Jag kan lova er att det finns inte en enda "vänstermänniska" som hade kunnat gå i en demo tillsammans med nazzarna, det hela skulle ha slutat i ett jävla liv. Nu dök det dock inte upp några nazister, som tur var...

Men folk nappade direkt. Jag måste erkänna att jag kände någon slags självrättfärdig indignation över blotta tanken, men det var naturligtvis en sabla röta att inget sådant hände. Det hade ju blivit fullkomlig kaos
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:05 pm

Jag håller inte helt med vad Abraham Cooper skriver men i sak har han rätt och jag hajade till när jag såg artikeln i svenskan. Jag tror att artikeln är skriven med den israeliska regeringens godkännande och då är det här en varning till Sverige och man låter varningen komma genom Simon Wiesenthal-centret.

Men jag kan naturligtvis ha fel

Cool

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2569685.svd

Samtidigt visar enligt Cooper och Brackman flera uttalanden av politiker – däribland utrikesminister Carl Bildt och Socialdemokraternas utrikespolitiske talesperson Urban Ahlin – att det svenska politiska etablissemanget i stor utsträckning ägnar sig åt att svartmåla Israel.
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Vad är bevisen

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 8:31 pm

Att Carl Bildt konstaterade att valet Hamas vann hade gått demokratiskt riktigt till?
Vad Urban Ahlin sagt eller inte sagt vet jag inte. Eller är problemet att man inte jublat i högan sky när Israel bombat Gaza sönder och samman?
I ärlighetens namn så har ingen jublat över Hamas raketer heller, så jag antar att även Palestina är svartmålat.
Utan att ha brytt mig om att läsa artikeln så kan jag bara kommentera det du citerat, och här kommer kommentaren: Vilket dj-la skitsnack!!! Evil or Very Mad
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:36 pm

vi måste nog vara överrens att vi inte är överrens och vi kommer aldrig att bli överrens angående Mellanöstern. Jag har en helt annan syn på saken förstår du. Twisted Evil
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Ok

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 8:39 pm

Nu har jag läst början av artikeln och har hunnit bli så förbannad att jag tror jag kräks.
Man kan ju konstatera att Israel iofs bör känna igen en apartheidstat, eftersom de i dagsläget är det enda land som för apertheidpolitik.
I övrigt så var det osmakligt skitsnack, och det är bara folk med färre än två hjärnceller som nedlåter sig till att spela antisemitismkortet i all diskussion.
Inte ens Hamas försöker skyla över barnamord med samma imbecilla retorik.
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:42 pm

fast det är ointressant att du börjar prata om hjärnceller då vi står på helt olika sidor och min tro är orubblig. Det är inte så mycket att göra åt.
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 8:44 pm

Billy the kid skrev:vi måste nog vara överrens att vi inte är överrens och vi kommer aldrig att bli överrens angående Mellanöstern. Jag har en helt annan syn på saken förstår du. Twisted Evil

Absolut. The world enligt Billy: "Israel har alltid rätt. Spelar ingen roll vad de gör eller säger eller hur de diskriminerar folk inim landets gränser (de delar av landet de helt sonika ockuperat).
Alla som ifrågasätter, kritiserar eller ens nämner Israels skamlösa politk gentemot palestienerna ä'r nazister och antisemiter. Förmdligen är de även djävligt fula."
Twisted Evil
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:46 pm

Nej det sa jag inte men du måste förstå att diskussionen inte leder någonstans då du börjar visa tänderna. Jag har aldrig anklagat dig för antisemitism med den enkla anledningen att du inte är det.
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:49 pm

israel har inte alltid rätt men landet är omringat av feodalt tänkande människor som mer hör hemma i medeltiden och det gör det hela mycket svårt. Islam har aldrig reformerats och det är där vi har ett utav grundproblemen. Problemet ligger inte hos israel utan hos dess motståndare och det är det som ni inom naivvänstern så ofta glömmer bort.


Senast ändrad av Billy the kid den mån mar 09, 2009 8:50 pm, ändrad totalt 1 gång
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  MammaGuevara mån mar 09, 2009 8:49 pm

Billy the kid skrev:Jag har aldrig anklagat dig för antisemitism med den enkla anledningen att du inte är det.

Nej, det har du inte, men jag blev kallad för "judehatare" av en ufo igår igår, och jag har fått nog av den där typen av argument
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Billy the kid mån mar 09, 2009 8:51 pm

fast du ska inte blanda ihop mig med toksionister för då blir jag sur på riktigt. jag är jag och har inget med några andra på nätet att göra. Twisted Evil
Billy the kid
Billy the kid

Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara Empty Sv: Är det ok att liera sig med nazister - MammaGuevara

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet