Politik och Samhälle
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

9/11 en konspiration?

4 posters

Gå ner

9/11 en konspiration? Empty 9/11 en konspiration?

Inlägg  Huddingebo ons mar 11, 2009 2:49 pm

Det finns en lång rad konspirationsteorier kring händelserna den 11 sept 2001.

Konspirationsteorierna hos den sk "truth-rörelsen" är många och ibland motstridiga. Vanliga teorier är att USA visste om det hela och medvetet lät det ske. Andra hävdar att USA/CIA var medskyldiga eller rent av låg bakom det hela. Det sägs att tvillingtornen och hus 7 rasade genom en kontrollerad sprängning. Vissa hävdar att det var inga passagerarplan utan kamouflerade militärplan som kraschade i tornen. Andra säger att det var nån form av hologram.

När det gäller Pentagonkraschen är det en vanlig åsikt att det var en missil kontrollerad av USA som medvetet kraschades där.

När det gäller flight 93 i Shanksville sägs att inget plan kraschat där. Det hela är en fejk.

Jag har också sett de som säger att varken Bin Laden eller Al Quaida existerar i verkligheten.

Vad tror ni? Har det hänt på det sätt som skildras i media? Eller är det hela en konspiration?

Huddingebo

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 09-03-08
Ort : Huddinge

Till överst på sidan Gå ner

9/11 en konspiration? Empty Personligen

Inlägg  MammaGuevara ons mar 11, 2009 8:16 pm

har jag väldigt svårt för detta med konspirationsteorier.
Jag har med ett halft öra/öga följt alla dessa program som gått på olika kanalar på tv om 9/11, och visst finna möjligheten att det är betydligt mer komplext än vad som framkommer i massmedia.

Jag har heller inga som helst illussioner när det gäller vare sig USA eller CIA, men samtidgt har jag så svårt att tro på att någon som ändå vill framställa sig som en civiliserad stat skulle utsätta ens en mindre del av si befolkning för något dylikt. Sedan kan man naturligtvis fråga sig varför de skulle ha skupler här, nä de inte har det när det gäller andra länders civilbefolkning. Men har det framkommit något tänkbart motiv till detta, som ens är i skuggan av trovärdigt?

Vad gäller Bin Laden och Al Quaidas existens, så tror jag inte det finns någon som helst anledning att tvivla, de varken uppstod iom 9/11 eller försvann efter.
Flight 93, är det den som ska ha kraschat i närheten av Bush sommarbostad?
MammaGuevara
MammaGuevara

Antal inlägg : 22
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 58
Ort : Latorp

Till överst på sidan Gå ner

9/11 en konspiration? Empty Sv: 9/11 en konspiration?

Inlägg  Prevé tor mar 12, 2009 8:40 pm

Huddingebon wrote: Jag har också hört de som säger att varken al Qaida och bin Laden finns i verkligheten.


När du säger det så slås jag av en likhet mellan bin Laden och en ungdomskompis till mig som var litet för förtjust i hach. Han var också lång. Skägget är det samma. Kanske har han lånat sig till modellarbete hos CIA. Shocked
Prevé
Prevé

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

9/11 en konspiration? Empty Njaee...

Inlägg  Formsvackan tor mar 12, 2009 10:36 pm

Jag har också sett de som säger att varken Bin Laden eller Al Quaida existerar i verkligheten

Att Al Qaida skulle vara den världsomfattande terroristorganisation som utmålas är för mig otänkbart. Vilket underbetyg åt världens underrättelsetjänster i så fall.

Att det existerar små grupperingar av galenpannor litet varstans är naturligtvis inget som förvånar någon. Det är väl inte alltför otroligt att några av dessa slår sig för bröstet och utropar sig själva som Al Qaida om de får chansen. Mer än så tror jag inte om Al Qaida.

Att Usama Bin Ladin skulle ha spelat den roll han anförtrotts är heller inte svårt att tro. Spelat alltså .... Fan vet.

Formsvackan

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

9/11 en konspiration? Empty Tja, kanske

Inlägg  Prevé fre mar 13, 2009 1:31 am

Jag har inte närmare studerat debatten om det Huddingebon framför som tänkbart, men vem har undgått att den funnits från dag 1? Kanske ligger det ett korn av sanning, elle flera, i den debatten. Sant tycks vara att Bush junior och Osama b L gick
ut Handelshögskolan samtidigt. Därefter sägs de ha bildat ett oljebolag, modell mindre, tillsammans. Det är från denna utgångspunkt jag närmar mig konspirationsteorin om 11/9. Kanske blev det för mycket för bin Laden att den vulgäre Bush lyckades bli president i "Den store Satan". En judisk CIA-konspiration? Litet långsökt blir det. Om man betänker att USA-besökande islamister i flera decennier sökt ett sätt att komma åt Västvärldens symboler för utsugning, kolonialism och världshandel (tvillingtornen) så kan man också se det så att en hatisk islamistisk hjärna fann på det perfekta sättet. Minst två attentat mot Twintowers, för 11/9, minns jag. Det ena av dessa dömdes nån blind shejk för. Han sitter nog fortfarande. Har USA förtjänat allt detta hat? Basketball
Prevé
Prevé

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

9/11 en konspiration? Empty Sv: 9/11 en konspiration?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet