Politik och Samhälle
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

SL kräver Konstfack på 100 000 - Huddingebon

Gå ner

SL kräver  Konstfack på 100 000 - Huddingebon Empty SL kräver Konstfack på 100 000 - Huddingebon

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 8:37 pm

SL kräver 100 000 kr samt et ursäkt från Konstfack.

Expressen wrote:
Stockholms lokaltrafik (SL) kräver 100 000 kronor och en ursäkt av Konstfack sedan en elev i ett examensarbete klottrat i och slagit sönder ett fönster i en tunnelbanevagn.
- Konstfack ställer sig inte bakom verk som tillkommit genom olaglig handling, säger rektor Ivar Björkman till TT.
Länk till artikeln


Är det rätt eller fel? Själv tycker jag det är rätt

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

SL kräver  Konstfack på 100 000 - Huddingebon Empty Rawend

Inlägg  Admin lör mar 07, 2009 8:39 pm

Huddingebon wrote:
SL kräver 100 000 kr samt et ursäkt från Konstfack.

Expressen wrote:
Stockholms lokaltrafik (SL) kräver 100 000 kronor och en ursäkt av Konstfack sedan en elev i ett examensarbete klottrat i och slagit sönder ett fönster i en tunnelbanevagn.
- Konstfack ställer sig inte bakom verk som tillkommit genom olaglig handling, säger rektor Ivar Björkman till TT.
Länk till artikeln

Är det rätt eller fel? Själv tycker jag det är rätt.


Min första impuls såg ut som dina tankar om det här "konstverket". Men så upptäckte jag att det var Christer G Wennerholm som var ute och gnällde, och drog öronen åt mig. Jag hatar nämligen SL-sedan de började kamerabevaka sina passagerare, vilket är vad de gör oavsett alla fina ord.

Nu har det gått några dar och jag har fått den här bilden: studenten behöver inte vara vandal. Iscensättningen av denna vandalism kan ha varit fejk. Jag har inte själv sett "verket" men hört en högt uppsatt kulturknutta säga att passagerarna som i debatten framställts som "alldeles förskräckta", inte alls verkar bry sig utan sitter och tittar ut genom fönstret o. s. v. De senare skulle alltså vara inklippta från en "vanlig" resa. Tunnelbanevagnen kan ha varit ett utrangerat objekt som ställts upp var som helst,

Ursäkta svordomen, men allt skall vara så in i helvete mekaniserat nuförtiden, så instrumentellt. Människan också. Jag gillar inget vidare den självmordsfejkande konstfackstudenten eller konstprofessorn med rondellhundarna, men jag börjar få en känsla av att det börjar bli samma skottpengar på konstfackstudenter som det varit på sjukskrivna och arbetslösa d. v. s. lämna in ett öronpar från en student till myndigheterna och du får 10:-/öra.

Nu har rektorn för skolan kallats in till höga vederbörande och skall läxas upp. Kulturministern tangerar området "ministerstyre" med sina förhastade omdömmen,.. Hoppas rektorn spottar hela kulturhögern i ansiktet. Vore inte en dag för sent. Shocked

Admin
Admin

Antal inlägg : 351
Registreringsdatum : 09-03-07

https://politikochsamhalle.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet