Politik och Samhälle
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror

3 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror - Sida 3 Empty Sv: Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror

Inlägg  Sniperace fre mar 13, 2009 11:57 am

Prevé skrev:Sniperace wrote:
"den debatt om sharia som funnits har handlat om just krav på särlagar för just muslimer, gjort av just denna källarmoské jag refererade till en sådan som gjort sig känd som en hårför islamsk "sekt" med fanatiker, som vi faktiskt kan avfärda som just fanatiker och inga vi ska lyssna på".

I Rosengård garvar man ju åt att en del dumskallar tror att man har Sharialag.
En del sekulära muslimer fattar inte vad man dillar om. Det har antytts att man i Rosengård har gällande Sharialagar på strukturell nivå, samhällsnivå. Det är detta
det Norska "Framskrettspartiet" nu dementerar och inte vill tala om. Very Happy


FAkta är att det FÖRSÖKS från fanatiker, inte att de på något sätt kan vara gällande, MEN inom just sekten drivs dessa parallellt med de svenska och har faktiskt mer kraft just genom att sverige hålls utanför.

men att säga att hela rosengård lyder under sådana är ju naturligtvis fel, MEN shariadomstolarna FINNS inom fanatikerkretsarna och dem de styr.

naturligtvis dömer de inte i saker som mord och grova brott utan just i familjefrågor och småsaker
Sniperace
Sniperace

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 69

Till överst på sidan Gå ner

Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror - Sida 3 Empty Sv: Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror

Inlägg  Prevé lör mar 14, 2009 5:30 am

Men Sniperace! Låt ass sansa oss. Samhället är fullt av sektliknande sammanslutningar, kristna, muslimska eller sexuella (jag syftar på Sheikes smisksekt). Men alla är knäppgökar och består till största av ett fåtal individer i varje sekt.

Inte anser väl tuffa killar som du och jag att vi har någonting att frukta från någon av dessa sekter. Inte behöver vi väl klänna oss skrämda ens om sekten är muslimsk, som käkllarsekten i Rosengård. VI lägger ner sektresonemanget tycker jag, och gläds i stället ät att saken nu är utagerad som en Framskrettspartistisk Anka.
Cool
Prevé
Prevé

Antal inlägg : 18
Registreringsdatum : 09-03-08

Till överst på sidan Gå ner

Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror - Sida 3 Empty visst

Inlägg  Sniperace lör mar 14, 2009 10:34 am

Prevé, tycker du då vi ska stillatigande acceptera dessa och låta dem verka som de gör?

Med det resonemanget så är ju inte ex naziströrelsen något vi bör bry oss om, låt denna lilla sektliknade rörelse vara ifred osv...
Jag är inte ett dugg oroad av Islam och våra muslimer i gemen, de är lika bra människor som alla andra, men att bekämpa extremister och dem som förstör för den vanlige muslimer ser jag som lika naturligt som att bekämpa nassar.

Eller tycker du att det är okej att en sådan verkar med hot för att på det sättet försöka tvinga rosengårdsbor att foga sig för deras vilja?
Sniperace
Sniperace

Antal inlägg : 7
Registreringsdatum : 09-03-08
Ålder : 69

Till överst på sidan Gå ner

Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror - Sida 3 Empty Sv: Rawend; Att ljuga för sig själv - enklare än man tror

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet